Tuesday, March 10, 2009

~anakku berhidung 'belang'~



geram rase cm nk pelangkong je budak tuh...eeeee...gggrr...

nk tau x nape???? gini cite die...adela 1 hari tu, ari jumaat dlm kol 6 cmtula ps blik kje aku dok ar luar anak banak (amek angin smbil buang angin..cehhh)...pstu borak2 lak dgn jiran tetangge (eratkn silaturrahimm..poyos)...
kt dlm pagar umh aku lak adela anak aku n 3 org budak kecik yg sebaye die sedang bermain-main dgn riang gembira....pstu dgn tiba2 timbol plak sorang budak yg umur ala-ala 7-8 gitula...budak ni sbenornye mmg aku hangin 1 bdan dgn die...asal die ade je msti jdik bende2 yg aku x suke...kuat ngaco...adik die tu sbnornye boipren anak aku...tp xtaula nk ckp cmne, budak ni die pnye lasak lain mcm sket..(ish xle ckp lelebih psl aku pon ade anak gak)...
nk tau x die wat ape...die ajak sume bdk2 kecik yg sume umur 3 taun tu g main kt jalan...aku x kesahla kan sbb kitorg org tua ni ade kt luor gak...n tanpa aku sedar, dgn spntas kilat anak aku dh tertonggeng kt atas jln....Ya Allah!! menjerit aku....
dh cm rescue 911 lak aku mse tuh...hubby aku lak gabra x tentu psl...jiran aku lak yg klam kabut suruh ktrg g cuci darah cepat...
Gambo mase kejadian tu x smpat nk amek..psl emergency...abeh dahi, hidung comey n mulut pink anak aku bedarah...yg best tu siap aku pn melalak same....sedey siot....
Budak ham####h tu calibot terus blik umah die...takot la tuh...
anak aku lak x renti2 melalak smbil ckp "mama...tatin sakit idong...sakit...tolong..."
Mak aku yg dok umah selang 5 bijik dari aku pn leh dengor die mnjerit...so sorg lagi rescue 911 dtg siap bwak minyak gamat....pstu ps dh lame benau mlalak dak tatin pon tetido...ZZZZZZ...
Aku rase geram gile rase cm nk g je umah bdak tu ckp kt mak pak die, tp bile mengenangkn mak pak die bagos so aku simpan jele....(mase kejadian mak pak die x blik keje lgik)...
Disebabkn hal tu jugak mlm tu laki aku g kje lambat...sian hubby n anak aku....
Esoknye kitorg g tgk Geng kt Jusco Bkt Tinggi...dgn idong anak aku yg udah 'Berbelang"....
Pas abes tgk movie tu kitorg terus callo blik kg kt Banting utk sambut birthday Abah Abu pulok...
xpela wlau ape pon rupe Tatin, mama n babah ttp sayang Tatin sampai bila-bila.... :)



selepas kejadian 1


selepas kejadian 2


Tatin yg happy wlaupun sakit...


mcm pelik kan...cian anak mama... :(

No comments:

Post a Comment